Διάσημες φράσεις #7: "Γιατί να πληρώσω για τη διόρθωση bugs;"

0

Η φράση αυτή εκστομίζεται συνήθως με αντίστοιχες δραματικές συσπάσεις του προσώπου (και της μέσης, αν πρόκειται για θήλυ) από απελπισμένο πελάτη επί τη εμφανίσει τιμολογίου με χρεώσεις υποστήριξης. 

Το σενάριο είναι πάντα το ίδιο: Ο πελάτης, του οποίου την εφαρμογή έχετε κατασκευάσει όταν ήταν ακόμα στη μόδα τα παντελόνια buggy, οι καραμέλες PEZ και οι Milly Vanilly, αποφάσισε, ΝΑΙ, αποφάσισε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να τη χρησιμοποιήσει. Και φυσικά, λόγω του ότι η εν λόγω εφαρμογή είχε γραφτεί πέντε λειτουργικά, 18 γενιές επεξεργαστών και τρία ταξίδια στο διάστημα πριν, ενδέχεται, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ λέμε, να αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα με την εκτέλεσή της σήμερα - εκτός και αν κατέχετε κάποια κρυστάλλινη σφαίρα που προβλέπει με ακρίβεια τη μετεξέλιξη όλων των εμπλεκόμενων libraries για τα επόμενα 30 χρόνια.

 
Η σχέση του πελάτη με το χρόνο αποτελεί μια εξίσωση που διάσημοι φυσικοί έχουν κατά καιρούς προσπαθήσει - ανεπιτυχώς - να περιγράψουν, καταλήγοντας ως επι το πλείστον έγκλειστοι σε δωματιάκια με μαξιλαράκια παντού και ντυμένοι λευκοί ninja (χωρίς μαύρη ζώνη). Οι παρατηρήσεις έχουν δείξει το εξής:

Ο χρόνος κυλάει ΑΡΓΟΤΕΡΑ για τον πελάτη στο διάστημα μεταξύ της παράδοσης του έργου από εσάς και της πρώτης δοκιμής από τον ίδιο.

Για την ακρίβεια, ενώ ο πελάτης φαίνεται να αλληλεπιδρά φυσιολογικά με το περιβάλλον του, και πολλές φορές συμμετέχει σε κοινωνικές δραστηριότητες, ενίοτε παντρεύεται, κάνει παιδιά κλπ. ο χρόνος που ουσιαστικά μεσολαβεί μεταξύ της παράδοσης και της πρώτης δοκιμής είναι πάντα ΧΘΕΣ - ανεξαρτήτως του πραγματικού χρονικού διαστήματος.

Ετσι λοιπόν, για τον πελάτη δεν έχει ουσιαστικά περάσει ούτε μια ημέρα από τότε που του παραδώσατε την εφαρμογή διευθυνσιογράφου για CP/M σε floppy disk 8 ιντσών την αμέσως επόμενη ημέρα από το θάνατο του Elvis. Ο πελάτης λοιπόν βρίσκει παράλογο να πληρώσει, εσάς ή τα δισέγγονά σας, για να διορθώσετε το πεδίο του τηλεφώνου ώστε να είναι υποχρεωτικά και τα 10 ψηφία. Και για αυτόν είναι απόλυτα λογικό λόγω του προαναφερθέντος χρονικού παραδόξου.

Για να μην μιλήσουμε για πεδία που περιέχουν χρηματικά ποσά ή drop-downs με χώρες.

Δυστυχώς δεν έχει αναδειχθεί ακόμα επιστημονικά τεκμηριωμένη μέθοδος επαναφοράς του πελάτη στο σωστό χωροχρονικό συνεχές, συνεπώς φροντίστε πάντοτε να τον βάζετε να υπογράφει έντυπο αποδοχής - ΝΑΙ, ακομα και για εκείνο το favicon που του αλλάξατε στο site του!

Σχόλια (5) -