INTERLUDE: Τα εταιρικά meetings

0

Ολοι σας έχετε παραστεί τουλάχιστον σε ένα. Είναι η μάστιγα του αιώνα. Η πεμπτουσία της αντιπαραγωγικότητας. Ο απόλυτος εξευτελισμός της έννοιας "δημιουργικότητα". Η απαξίωση της ατομικότητας. Παρ'όλα αυτά, για κάποιο περίεργο και ανεξήγητο λόγο, είναι απαραίτητα. Παρακάτω θα βρείτε μια συνοπτική ανάλυση των στοιχείων από τα οποία αποτελείται ένα εταιρικό meeting. Ξέρουμε οτι ειναι εξίσου χρήσιμη όσο και τα ίδια τα meetings, θα έχετε όμως τουλάχιστον κάτι να διαβάζετε την ώρα εκείνη.

Η ανακοίνωση του meeting
Στις σπάνιες περιπτώσεις που το meeting είναι προγραμματισμένο, αυτό θα αναβληθεί για τουλάχιστον ένα δίωρο λόγω κωλύματος κάποιου από τους συμμετέχοντες. Ετσι μπορείτε να είστε σίγουροι οτι η μέρα σας θα καταστραφεί, μια και η αναβολή θα ανακοινωθεί όταν έχετε διακόψει ο,τι κάνατε και ετοιμάζεστε να κατεβείτε στην αίθουσα συναντήσεων.

Στις περιπτώσεις που το meeting είναι έκτακτο, θα είναι πάντοτε επείγον και θα ανακοινωθεί πέντε λεπτά πριν τη διεξαγωγή του (στα ανώτατα στελέχη, φυσικά, θα έχει ανακοινωθεί 5 ημέρες πριν). Ετσι θα έχετε τον απαραίτητο χρόνο να ουρλιάξετε και να χτυπήσετε το κεφάλι σας σε όποιον τοίχο είναι ακόμα όρθιος, μια και το επείγον project σας που θα παραδοθεί αύριο δεν σηκώνει καθυστέρηση και θα αναγκαστείτε να κάνετε υπερωρία τουλάχιστον ίση με τη διάρκεια του meeting.

Η απαραίτητη παρουσία σας
ΠΟΤΕ δεν έχετε αρκετή δουλειά για να δικαιολογήσετε την απουσία σας από ένα meeting. Η δουλειά είναι κάτι που κάνετε στον ελεύθερο χρόνο που έχετε μεταξύ των meetings. Τα meetings είναι ιερά. Ειναι ο μόνος τρόπος να δικαιολογηθούν οι παχυλοί μισθοί ορισμένων ανώτατων στελεχών.

Η αίθουσα συναντήσεων
Δεν έχει σημασία πού εργάζεστε. Οι αίθουσες συναντήσεων διαθέτουν την ίδια πρωτοτυπία με τα έντυπα φορολογικών δηλώσεων. Μονο το χρώμα αλλάζει. Συνήθως περιέχουν τα τελείως απαραίτητα: Ενα μεγάλο τραπέζι, καρέκλες και πανί / projector / πληκτρολογιο / ποντίκι.  Μην περιμένετε περιττές πολυτέλειες. Ο στόχος είναι η αίθουσα να σας κάνει να υποφέρετε και να θέλετε να συμφωνήσετε με ο,τι έχει ειπωθεί κατά την διάρκεια των 3-4 ωρών του meeting προκειμένου να γυρίσετε στην θαλπωρή του γραφείου σας. Και πετυχαίνει.

Τα κουλουράκια
Αν τυχόν βρίσκονται κουλουράκια επάνω στο τραπέζι, ΔΕΝ ειναι για εσάς. Μην διανοηθείτε να τα αγγίξετε. Η παρουσία κουλουρακίων σημαίνει ενδεχόμενη άφιξη πελάτη, ο οποίος θα τα καταβροχθίσει προκειμένου να γλυκαθεί και να υπογράψει την αποδοχή του έργου. Αν αγγίξετε τα κουλουράκια, το πιθανότερο είναι το επόμενό σας project να περιλαμβάνει data entry από μαρμάρινες πλάκες στις οποίες έχουν σκαλιστεί αρχαία Ελληνικά ρητά. Πολυτονικά.

Το τασάκι
Σας προκαλεί. Σας αναπτερώνει το ηθικό. Σκέφτεστε οτι θα έχετε τη δυνατότητα να πάρετε το καφεδάκι σας και να κάνετε το τσιγαράκι σας εκει κάτω, κάνοντας την ανιαρή παρουσίαση να περάσει τουλάχιστον λίγο πιό άνετα.

ΛΑΘΟΣ.

Για το τασάκι ισχύει ακριβώς ο,τι ισχύει και για τα κουλουράκια. Το τασάκι βρίσκεται εκεί για τον πελάτη, αν περιμένετε κάποιον τέτοιο. Ούτε για μια στιγμή να μην διανοηθείτε να βγάλετε τα τσιγάρα σας στο τραπέζι απλά και μόνο επειδή υπάρχει τασάκι. Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στο χώρο των meetings.

Αν στο meeting συμμετέχει πελάτης ΚΑΙ ΚΑΠΝΙΖΕΙ, τότε το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στο χώρο των meetings για όλους εκτός από τον πελάτη.

Ο ομιλητής
Εκείνος ο γελοίος τυπάκος με τα γυαλάκια που έχει σχεδόν καβαλήσει το τραπέζι συναντήσεων και προσπαθεί στριγγλίζοντας απελπισμένα να σας αποτυπώσει στο μυαλό το 543ό slide από την παρουσίαση των εταιρικών στόχων. Προσοχή, ΔΕΝ είναι πωλητής κλιματιστικών. Είναι ο Γενικός Διευθυντής σας.

Αν τον έχετε ξαναδεί, τότε εργάζεστε σε μια μικρή ή μεσαία εταιρία. Συμπεριφερθείτε κόσμια και μην χασμουρηθείτε, σφυρίξετε, αρχίσετε να τρώτε τα κουλουράκια ή να καπνίζετε. Και αυτός σας έχει ξαναδεί. Και θα σας θυμάται. Και ΔΕΝ θα σας αρέσει.

Αν δεν τον έχετε δει ποτέ ξανά ως τώρα, τότε βρίσκεστε σε μια πολύ μεγάλη εταιρία. Το πιθανότερο είναι να μην τον ξαναδείτε ποτέ. Αν δεν πανε καλά τα νούμερα, θα πάρει πόδι. Αν πάνε καλά, θα τον "τσιμπήσει" μεγαλύτερη εταιρία. Συμφωνήστε με ο,τι και να λέει, γιατί δεν έχει καμμία απολύτως σημασία το τι λέει. Ουτε το τι έχετε εσείς να πείτε, εξάλλου.

ΤO POWERPOINT
Αν, με το άκουσμα και μόνο της λέξης, έχετε πέσει κάτω και βγάζετε αφρούς από το στόμα, τότε δεν χρειάζεται να διαβάσετε παρακάτω.

Για τους υπόλοιπους, να εξηγήσουμε οτι TO POWERPOINT δεν είναι εφαρμογή. Ειναι ΙΔΕΑ. Ειναι ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ. Κατά τη διάρκεια ενός εταιρικού meeting, TO POWERPOINT έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο ομιλητής είναι απλά ένα προαιρετικό συμπλήρωμα που απαγγέλλει στο 100% αυτά που γράφει TO POWERPOINT, προσθέτοντας μερικά "εεεμ.." και "γκουχ" ανάμεσα για να φαίνεται πιό φυσικός. TO POWERPOINT είναι για τα εταιρικά meetings ό,τι είναι το autocue για τα δελτία ειδήσεων.

Το ηλίθιο ανέκδοτο
Αν τα slides του PowerPoint ξεπερνούν τα 100 στον αριθμό, τότε ενδέχεται ο ομιλητής να επιχειρήσει να διανθίσει την όλη ιστορία με ένα (συνήθως) ηλίθιο ανέκδοτο. (Οι σύγχρονες τάσεις του management επιβάλλουν μικρά εύθυμα διαλείμματα για να τονώνεται το ηθικό των συμμετεχόντων). Επειδή όμως η ακριβής ανάγνωση των slides είναι κάτι που αφήνει κουσούρι αν γίνεται για πολύ καιρό, η απουσία του ανεκδότου από τα slides μπορεί να μπερδέψει τον ομιλητή, με αποτέλεσμα να το κάνει μαντάρα ή να το αφήσει στη μέση. Συμπονέστε τον. Ειναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο για αυτόν.

Εχει παρατηρηθεί οτι πολλά στελέχη εμφανίζουν ικτερο, λόξυγκα, ταχυκαρδίες και έντονη εφίδρωση όταν καλούνται να αυτοσχεδιάσουν. Οταν το χρώμα του παρουσιαστή αρχίσει να γίνεται κίτρινο μαργαριτέ, εσείς γελάστε για να μην τον φέρετε σε δύσκολη θέση. Ειδικά αν είναι ο Γενικος Διευθυντής σας. Ετσι κι αλλιώς προσποιητά θα το κάνατε.

Το μισητό μπλοκάκι
Στα formal meetings, όλος ο καλός κόσμος έρχεται με ένα ολοκαίνουριο μπλοκάκι σημειώσεων και ένα αχρησιμοποίητο στυλό. Γραφει την ημερομηνία και το θέμα του meeting στην πρώτη σελίδα και αφήνει κενό το μπλοκάκι μέχρι το τέλος του meeting, μια και δεν υπαρχει λόγος να γράψει κάτι παραπάνω. Στο επόμενο meeting έρχεται με νέο, εντελώς άδειο μπλοκάκι. Είναι savoir vivre και ένας τρόπος για την εταιρία να δικαιολογεί δαπάνες σε χαρτική ύλη.

Οι πιό εξελιγμένοι επαγγελματίες αντιγράφουν τους τίτλους από κάθε slide TOY POWERPOINT που εμφανίζει και παπαγαλίζει απταίστως ο ομιλητής. Αυτό τους βοηθά να φαίνονται προσηλωμένοι. Το μέλλον τους ανήκει.

Προσοχή: Η εμφάνισή σας στο χώρο συναντήσεων ΧΩΡΙΣ μπλοκάκι και στυλό θα σας καταστήσει αυτομάτως δακτυλοδεικτούμενους και υποψήφιους προς απόλυση. Μην το κάνετε αυτό. Εξάλλου, μπορείτε μετά να δημοπρατήσετε τις "σημειώσεις" σας ως έργο αφηρημένης τέχνης. Ξερετε οτι οι μεγαλύτεροι σουρεαλιστές ζωγράφοι ξεκίνησαν την καριέρα τους ως συμμετέχοντες σε εταιρικά meetings; Μερικές φορές προκύπτουν αριστουργήματα.

Ο Πρόεδρος
Η συμμετοχή του Προέδρου της εταιρίας στο meeting έχει βαρύνουσα σημασία. Θα ακούσει και θα καταλάβει όλα όσα θα παρουσιαστούν και θα λάβει αποφάσεις για την εύρυθμη λειτουργία και την κερδοφορία της επιχείρησης.

ΑΥΤΑ ΣΑΣ ΕΙΠΑΝ.

Στην πραγματικότητα, η παρουσία του Προέδρου σε ένα τετράωρο meeting συνοψίζεται στις παρακάτω κινήσεις:

(Ανοιγμα πόρτας meeting room)
Ολα καλά παιδιά; Συνεχίστε.
(Κλείσιμο πόρτας meeting room)

Συνολική διάρκεια: 3-5 δευτερόλεπτα.

Συμπέρασμα
Τα εταιρικά meetings βλάπτουν σοβαρά την ψυχολογία. Ο μόνος τρόπος να ξεφύγετε από αυτά είναι να είστε Πρόεδρος ή πελάτης (οπου μπορείτε να επιλέξετε εσείς αν θα παραστείτε). Αν δεν είστε τίποτα από τα δύο, τότε μπορούμε να σας προτείνουμε μια σειρά από εναλλακτικούς τρόπους για να αποφύγετε την παρακολούθηση ενός meeting:

Τρόπος 1: Δηλώστε ασθένεια.
Τρόπος 2: Παραιτηθείτε.

Μην εχετε αυταπάτες.
In the meeting room, no one can hear you scream.

Σχόλια (1) -