Τι λένε και τι εννοούν

0

Η ειλικρίνεια είναι κάτι που στις μέρες μας σπανίζει, και αυτό ισχύει και για όλους όσους εμπλέκονται με την Πληροφορική. Η διπλωματία και εδώ κάνει το θαύμα της, μια και όλοι, από το αφεντικό ως τον τελευταίο τεχνικό, είναι εκπαιδευμένοι να λένε κάτι αλλά να εννοούν κάτι τελείως διαφορετικό. Διαβάστε παρακάτω ορισμένα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα.

 

Αφεντικό

 

"Τα φέρνουμε δύσκολα, να λέμε πάλι καλά που έχουμε ακόμα δουλειές"

Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε καν να γίνει κουβέντα για αύξηση, πληρωμή υπερωριών, έγκαιρη πληρωμή μισθών, αναβάθμιση εξοπλισμού, αγορά λογισμικού, προμήθεια καφέ και χαρτιού τουαλέτας μια και οι “πάλι καλά” δουλειές επαρκούν μόνο για την πληρωμή των μισθών των διοικητικών στελεχών. Και μην τραβάτε το καζανάκι άσκοπα, ξοδεύουμε νερό.

 

"Πρέπει να δώσουμε το 100% μας σε αυτό το έργο"

Επειδή πιστεύω ότι είστε άχρηστοι χαραμοφάηδες που στα “κανονικά” έργα δίνετε το 20% της προσπάθειας και μετά γκρινιάζετε για μισθούς, υπερωρίες και χαρτί τουαλέτας, σας ανακοινώνω την ανάγκη για 100% μπας και πειστείτε και δουλέψετε παραπάνω από 14 ώρες την ημέρα. Αλλιώς θα έχουμε μειώσεις μισθών. Άσε που όταν ξεστομίζω τέτοιες φράσεις αισθάνομαι ηγέτης.

 

 

Project Manager

 

"Εντάξει, ζήτησε μια αλλαγή ο πελάτης, ας την τελειώσουμε να ξεμπερδεύουμε"

Θέλω να βγάλεις τα μάτια σου πάνω από την οθόνη δουλεύοντας ένα τρίωρο πέραν του κανονικού σου ωραρίου για κάτι το οποίο θα αλλάξει κατά 99,999% αύριο μια και δεν φρόντισα να ενημερώσω τον πελάτη ότι τα iterations που μπορεί να κάνει είναι πεπερασμένα και για κάποιο περίεργο λόγο θεωρεί ότι είναι ιερή του υποχρέωση να ολοκληρώνει τουλάχιστον ένα νέο iteration κάθε μισάωρο. Για δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του έργου. Δεν τολμάω να τον προσγειώσω στην πραγματικότητα γιατί αφού έχω εσένα το κορόιδο να βαράς κώδικα νυχθημερόν, είμαι καλυμμένος.

 

"Δώσε απόλυτη προτεραιότητα σε αυτό"

Αυτή είναι η Απόλυτη Προτεραιότητα που ισχύει για το ερχομενο μισάωρο και την οποία επέλεξα τυχαία μεταξύ τριάντα εξίσου επειγόντων εργασιών γιατί δεν σε εμπιστεύομαι και θεωρώ ότι απλά χαζεύεις κοιτώντας την οθόνη και πατώντας πλήκτρα στην τύχη, συνεπώς αυτός είναι ένας ωραίος τρόπος να σε κάνω παραγωγικό. Μετά το πέρας του μισαώρου θα έχεις μια εντελώς νέα Απόλυτη Προτεραιότητα, έχεις δεν έχεις τελειώσει την προηγούμενη.

 

 

Developer

 

"Το κοιτάω τώρα"

Έχω ανοίξει τριάντα παράθυρα με διάφορα άσχετα άρθρα που περιέχουν αρκετό κώδικα ώστε να μην καταλάβεις τι διαβάζω και στην κάτω γωνία της οθόνης βλέπω video clips στο YouTube. Ξέρω ήδη τη λύση στο πρόβλημα μια και το δημιούργησα εγώ επίτηδες για να δικαιολογώ την ώρα που ξοδεύω στο farmville όταν δεν κοιτάς.

 

"Θα το κοιτάξω άμεσα"

Το έχω ήδη διαγράψει από τη μνήμη μου παντελώς - όταν το ξαναθυμηθείς θα πάμε στο σενάριο “τριάντα παράθυρα”.

 

"Θα είναι έτοιμο αύριο"

Αύριο είναι κάθε μέρα που δεν είναι σήμερα, και έτσι γλυτώνω από τη γκρίνια σου για άλλες 24 ώρες περίπου. Αύριο θα σου πω πάλι "θα είναι έτοιμο αύριο".

 

"Θα μου πάρει αρκετές ώρες να κάνω αυτη την αλλαγή"

Για την ακρίβεια, πρέπει να αλλάξω μια γραμμή κώδικα και την έχω μπροστά μου αυτή τη στιγμή, αλλά κάπως πρέπει να σε τιμωρήσω που ζητάς συνέχεια αλλαγές και πρέπει οπωσδήποτε να σε περάσω στο σενάριο "30 παράθυρα" γιατί μερικά video clips δεν τα έχω δει ακόμα.

 

"Τώρα θα πρέπει να δουλεύει σωστά"

Στο δικό μου μηχάνημα, και σε κανένα άλλο.

 

 

Υπεύθυνος υποστήριξης

 

"Το έχουμε αναθέσει στους τεχνικούς για να το ελέγξουν και αναμένουμε"

Είτε το έχω ξεχάσει και μου το θύμισες τώρα, οπότε πρακτικά θα το αναθέσω στους τεχνικούς μόλις κλείσουμε το τηλέφωνο, είτε απλά ροκανίζω τον προπληρωμένο σου χρόνο υποστήριξης για να βγάλει η εταιρία κανα φράγκο.

 

"Το πρόβλημα κατά πάσα πιθανότητα βρίσκεται από τη δική σας πλευρά"

Αυτό θα μου δώσει το χρόνο να "αναθέσω στους τεχνικούς" το πρόβλημα ώσπου εσύ να βγάλεις τα μάτια σου ελέγχοντας μια μια όλες τις ρυθμίσεις του υπολογιστή σου. Α, και όλη την ώρα που θα κάνεις να ελέγξεις θα τη χρεωθείς σαν υποστηρίξη.

 

"Δεν έχουμε αναφορά από άλλο πελάτη για το ίδιο πρόβλημα"

Δεν μας έχει αναφέρει κανείς το πρόβλημα με τις ακριβείς λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιείς εσύ, οι 20 αναφορές που έχω λάβει το τελευταίο μισάωρο με διαφορετική διατύπωση προφανώς και δεν έχουν σχέση με τη δική σου γιατί βαριέμαι να σκεφτώ περισσότερο.

 

"Ξαναδοκιμάστε σε λίγο"

Θα κάνω μια τελετή με φωτιές, κροταλίσματα κοκάλλων και ψαλμωδίες Βουντού μπας και διορθωθεί μαγικά το πρόβλημα, εν τω μεταξύ είναι ένας πολύ καλός τρόπος να σε ξεφορτωθώ για κανα δεκάλεπτο.

 

 

IT Professional

 

"Μάλλον χρειάζεται επανεγκατάσταση"

Δεν ξέρω να το φτιάξω

 

"Μάλλον χρειάζεται format"

Δεν ξέρω να το φτιάξω

 

"Μάλλον κάτι έχει η κάρτα δικτύου"

Δεν ξέρω να το φτιάξω

 

"Μάλλον κάποιο update ευθύνεται"

Δεν ξέρω να το φτιάξω

 

"Μάλλον πρέπει να αγοράσουμε καινούριο server"

Δεν ξέρω να το φτιάξω και μου αρέσουν οι καινούριοι servers. Όταν δεν τους πληρώνω εγώ.

 

"Μάλλον χρειάζεται περισσότερη μνήμη"

Ξέρω να το φτιάξω, αλλά πάντα είναι καλή λίγη περισσότερη μνήμη. Για τον υπολογιστή που τρέχει το λογιστικό software. Σε DOS.

 

 

 

Σχόλια (9) -